10 fakta.

Här kommer 10 st fakta om både mig och reika, som häst och som ryttare!
Börjar med Reika.


- Hon är det lugnaste hästen att pyssla om, hon har aldrig bitits eller sparkats.
- Reika har vääldigt mycket respekt för grepar.
- Hon står hellre inne i sin box, istället för att bli riden, får dra ut henne ur stallet nästan, nämen hon är görseg!
- Hon är väldigt kräsen med mat, om hon får torrt korn kross äter hon typ inte. Och hon äter helst inte upp den lilla delen alger hon får i sitt betfor.
- Hon är finast i traven, sen kommer galopp och till sist skritt, där söker hon sig sällan nedåt.
- Reika gillar att hoppa, hon blir ganska pigg av det och ännu mer om hon inte är på hemmaplan. När jag hoppar vill hon helst inte gå i form emellanåt heller haha.
- Hon är finare när jag rider henne med typ fleecetäcke barbacka och med grimma än sadel+träns.
- Hon är väldigt bra på att hoppa och kan hoppa ganska högt, det är vad jag tror.
- Hon har ganska bra förutsättningar för att komma ganska långt, det har mina två tränare sagt som jag haft.
- Reika är lägst i rang av alla 3 pollar i stallet, ibland får hon inte ens ha sin hög med hö ifred haha :(

Mig.
- Jag har en hyffsat bra grundsits.
- Jag kollar nästan alltid ner på reikas öron när jag rider för att se om hon går bra, vilket jag ska sluta med!
- jag är betydligt mycket svagare i vänster varv, men bara när det gäller galoppen. Det är bara för att jag alltid håller med i vänstertygeln vilket i vänstervarv leder till att jag har mer i innerhand, när det egentligen ska vara andra.
- Jag är självlärd och kan bara "tänka hur det ska se ut, utföras osv" jag blir inspirerad av ryttare på bilder och videos och försöker rida som dom och då går det bättre faktiskt.
- Jag är oftast inte nervös på tävling alls, eller jo vid två tillfällen pirrar det lite, första är när man rullar upp med bilen på tävlingsplatsen och andra är när man väntar på att få gå in på tävlingsbanan, det är inte lika skoj!
- Jag är ganska så höjdrädd när det gäller hoppning, är det mer än 1 meter blir jag lite osäker. Men jag försöker att träna bort det genom att titta på hoppvideos där ponnyer i reikas storlek hoppar 145cm, det gör mig faktiskt lite säkrare. Och jag blir även peppad över att se sånna videos!
- Jag älskar att rida ökad trav, bara känna att hästen trampar på och man typ flyger fram haha!
- Jag kan borsta och göra iordning Reika i en timme innan jag kommer ut och rider, utan tvekan.
- Om jag skulle ha bättre självförtroende skulle jag börja videoblogga från hästryggen men det vågar jag inte, tråkig jag är då! :(
- Jag gillar att rida öppnor, tycker att man får en go känsla efter man gjort en klockren öppna! Känslan när hästen trampar i spåren och är eftergiven i munnen är obeskrivlig!...

Det var allt från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0